5 tips voor het inrichten van je beursstand

Tips voor een geslaagde beursstand inrichting

Het deelnemen aan een beurs is een goede manier om potentiële klanten te bereiken. Maar op een beurs ben jij niet de enige beursstand die om de aandacht van bezoekers vraagt. Dus hoe zorg je er nu voor dat mensen juist bij jouw beursstand stoppen? Wij geven jou 5 tips voor het inrichten van je beursstand!

1. Duidelijke boodschap

Zorg ervoor dat je van tevoren bedenkt welke boodschap je tijdens de beurs wil uitdragen. Wat wil je dat bezoekers over jou vertellen als ze weer thuis zijn? Richt hier je beursstand en activiteiten op in.

Onthoud: teveel is nooit goed. Het is niet verstandig om je gehele collectie in één keer aan te bieden, of zes verschillende diensten te benoemen. Richt je liever op een paar pronkstukken. Is je doelgroep enthousiast? Dan kunnen ze op jouw website zien wat je nog meer aanbiedt. Vergeet dus niet om ze vanuit de beursstand naar de website te verwijzen!

2. Consistente uitstraling

Voer de identiteit van je bedrijf door in de uitstraling van je beursstand, maar ook de manier waarop jij of medewerkers de bezoekers benaderen. Zorg ervoor dat medewerkers precies weten wat ze moeten doen en uitdragen. Op deze manier zorg je ervoor dat je één boodschap uitstraalt naar de bezoekers van de beurs.
Stem je beursstand op de identiteit van jouw organisatie af: het uiterlijk van de stand, kleding van de medewerkers, promotiemateriaal, eventuele samples. Zo kunnen beursbezoekers jouw organisatie makkelijk herkennen.

3. Fotogenieke beursstand

Wanneer je mooie meubels in jouw beursstand plaatst en leuke hoekjes creëert, zal dit uitnodigen tot het maken van foto’s. Als bezoekers deze foto’s delen op social media zorgt dit voor gratis reclame!
Nog leuker: plaats een photobooth waar beursbezoekers gratis een foto kunnen laten maken. Dit is een leuke herinnering aan de beurs én je geeft tegelijkertijd een visitekaartje mee. Je kunt bedrijfsgegevens bijvoorbeeld op een leuke manier als kader om de foto plaatsen.
Een andere optie is een photobooth waar bezoekers de foto direct kunnen delen op social media.

4. Uitnodigende beursstand

Zorg ervoor dat je beursstand zo open mogelijk is. Dit nodigt bezoekers uit om jouw stand in te lopen. Wanneer een beursstand erg vol staat ziet het er al gauw druk uit. Dit zorgt ervoor dat mensen door zullen lopen naar de volgende stand.
Gratis samples of een spel wat mensen kunnen doen, nodigt bezoekers ook uit om te stoppen. Bepaal wel van tevoren wat het doel is: ‘zomaar’ iets weggeven heeft natuurlijk geen zin. De samples moeten ook een relatie hebben tot je organisatie.

5. Denk aan alle bezoekers

Op een beurs lopen verschillende typen mensen rond. De een zal meer behoefte hebben aan uitleg en jouw praatje, de ander wil liever zelf snuffelen en neemt materiaal mee om thuis nog eens rustig te bekijken. Zorg ervoor dat je voor beide typen iets klaar hebt liggen.

Vergeet ook de pers niet! Een beurs is jouw kans om op te vallen bij de pers. Zorg ervoor dat je genoeg brochures en flyers klaar hebt liggen en dat je boodschap duidelijk is. Op deze manier maak je het makkelijker voor journalisten om informatie over jouw bedrijf juist over te brengen.

Dit zijn 5 tips waar je mee kunt beginnen om jouw beursstand tot een succes te maken. Wat zijn jouw tips voor het inrichten van een beursstand?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *